Kapcsolat

mersdorf@aktivtrening.hu 0670 3967823
* kötelező kitölteni

Visszajelzések

Tréningjeinken, kurzusainkon résztvevők írták:

Olvasnivalók

 

Érdekességek:

A kooperatív tanulásról (a A MAGYAR FEJLESZTŐPEDAGÓGUSOK ÉS GYÓGYPEDAGÓGUSOK NEMZETKÖZI SZAKMAI EGYESÜLETE honlapjáról)

 A tanulásról…

“Minden embernek, aki az életben valamit el akar érni, aktívnak kell lennie, valamilyen irányban aktivitást kell kifejtenie.” /Krapf, 1992/

A világhoz való hozzáállásunkat, a mindennapokban való helytállást alapvetően befolyásolja a környezetünkről való tudásunk. Minél több információval, tapasztalattal és élménnyel rendelkezünk, annál árnyaltabbá válik gondolkodásunk, és annál sikeresebbek lehetünk életünkben.

Mi abban tudunk neked, vagy gyermekednek segíteni, hogy a “megtanulható” információk megszerzésében minél hatékonyabbak legyetek.

Tanulásmódszertani tréningjeink támpontot nyújtanak ahhoz, hogy a minket körülvevő információk tengeréből el tudd különíteni a személyes céljaid szempontjából fontos tudást a kevésbé fontostól, jobban meg tudd érteni és fel tudd dolgozni ezeket az információkat. A feldolgozott információk logikai rendszerbe szervezésének, hosszú távú rögzítésének és előhívásának begyakorlására is lehetőség nyílik tréningjeinken.

Olvasnivalók:

  • Atkinson & Hilgard (2005): Pszichológia. Osiris Kiadó, Budapest. (257-378. o.) Vonatkozó fejezetek: Tanulás és kondicionálás, Emlékezés, Gondolkodás és nyelv
  • Balázs Sándor (2000): A pedagógiai kommunikációs képességek fejlesztésének elméleti és gyakorlati problémái. OKKER Kiadói Kft., Budapest.
  • Balogh László (2000): Tanulási stratégiák és stílusok, a fejlesztés pszichológiai alapjai. Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen.
  • Bánréti Zoltán (1994): A lényeg: kiolvasható. Korona Kiadó, Budapest.
  • Bednorz, Peter – Schuster, Martin (2006): Bevezetés a tanulás lélektanába. Medicina, Budapest.
  • Ben-Menachen, M. (1995): Vizsgaláz. Dan Könyvkiadó, Budapest.
  • Collins, J. (2000): Tökéletes előadások. Scolar önfejlesztő program, Scolar Kiadó, Budapest.
  • Deese, J. − Deese, E. K. (1992): Hogyan tanuljunk? Panem, Budapest.
  • Dryden, G. − Dr. Vos, J. (2004): A tanulás forradalma. 1. rész. Bagolyvár Könyvkiadó, Budapest.
  • Dryden, G. − Dr. Vos, J. (2005): A tanulás forradalma. 2. rész. Bagolyvár Könyvkiadó, Budapest.
  • Duncalf, B. (2001): Vizsgázz te is sikeresen! Képzőművészeti Kiadó, Bagolyvár Könyvkiadó, Budapest.
  • Eco, Umberto (1998): Hogyan írjunk szakdolgozatot?Kairosz Könyvkiadó Kft., Budapest.
  • Fercsik Erzsébet (2003): Dolgozatírás – felsőfokon.Krónika Nova Kiadó, Budapest.
  • Fisher, Robert (1999): Hogyan tanítsuk gyermekeinket tanulni? Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
  • Fisher, Robert (2000): Hogyan tanítsuk gyermekeinket gondolkodni?Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
  • Fisher, Robert (2001): Tanítsuk gyermekeinket gondolkodni játékkal.Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
  • Fisher, Robert (2001): Tanítsuk gyermekeinket gondolkodni történetekkel.Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
  • FürstnéKólyi Erzsébet – Sípos Endre (1992): Hogyan is tanuljak?Honffy Kiadó, Budapest.
  • Grüning, Christian. (2011): Az eredményes tanulás titka.Partvonal, Budapest.
  • Hevesi Mihály (2004): A nyelvtanulás művészetéről. Nyelvtanulóknak, nyelvtanároknak és másoknak.Szépnap Könyvkiadó, Szeged.
  • Hills, C. M. (1992): Nem félünk a vizsgáktól! Fabula Kiadó Kft., Győr.
  • Horányi Katalin (2002): Tanuljunk tanulni. Magyar Könyvklub, Budapest.
  • Kagan, Spencer (2001): Kooperatív tanulás.Ökonet, Budapest.
  • Kugemann, Walter F. (1981): Megtanulok tanulni. Gondolat, Budapest.
  • Ludányi Ágnes (2006): Ismeret, önismeret. OKKER Kiadói Kft., Budapest.
  • Metzig W. − Schuster M. (2003): Tanuljunk meg tanulni! A tanulási stratégiák hatékony alkalmazásának módszerei.Medicina, Budapest.
  • Mező Ferenc (2004): A tanulás stratégiája. Pedellus Novitas Kft., Debrecen.
  • Mundsack, A. − Deese, J. − Deese, E. K. (2006): Hogyan tanuljunk? Kulcs a sikeres tanuláshoz. Panem, Budapest.
  • Nagy Cirok Lászlóné – Kárász Péter (2006): Tudástérképek. APC-Stúdió, Gyula.
  • Nahalka István (szerk. 2006.): Hatékony tanulás. Bölcsész Konzorcium HEFOP Iroda, Budapest.http://mek.niif.hu/05400/05446/05446.pdf
  • Northedge, Andrew (1995): A jó tanulási útmutató. GATE, Gyöngyös.
  • Oroszlány Péter (2006): Könyv a tanulásról. Független Pedagógiai Intézet Tankönyvcentrum, Budapest.
  • Roeders, P. (1995): A hatékony tanulás titka. Calibra Kiadó, Budapest.
  • Reid, S. (1990): Fejleszd a memóriád! Novotrade Kiadó, Budapest.
  • Rudnianski, J. (1974): Hogyan tanuljak? Tankönyvkiadó, Budapest.
  • S. Nemes Ilona(1999): Tanuld amit tudsz. Gondolkodástechnika. Jószöveg, Budapest.
  • Schatz, T. (2003): Te másképp gondolod? A kreativitás jellemzői és fejlesztési lehetőségei. Deák és Társa Kiadó, Pápa.
  • Schlögl Attila (2000): Az ember feje nem káptalan? Emlékezetfejlesztés. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
  • Schuster, M. (2005): Vizsgadrukk. A vizsgára történő felkészülés legeredményesebb módszerei. Medicina, Budapest.
  • Szitó Imre (2005): A tanulási stratégiák fejlesztése. Trefort Kiadó, Budapest.
  • Tennant, Mark (1997): Tanulási stílusok. In: Maróti Andor: Andragógiai szöveggyűjtemény II.Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 94-109.
  • Zrinszky László (2007): Tájékozódás, tanulás, tudás. URBIS, Budapest.

jólogo